Followers

Sunday, October 23, 2011

Biar sikit..dari dok tengok saja


Semenjak 2menjak hampir ari2 ada saja kisah
yg xbaik untuk kesihatan ati dan minda yang 
tersiar dimedia2 perdana..lepas satu kes ada lagi
satu kes...yg seolah olah aku nie idup bukan di alam manusia...mana xnya..buang bunuh bayi
macam nyawa xde harga jer...semua nya bangsa
melayu...ada yg kata media nie cuma papar kisah
melayu jer..bangsa len pun jd jugak...hehehe aku
kata lantak pii la...yg aku kesah banyak sangat....kes bangsa aku...mana silapnya bangsa aku nie...klu macam kes kat china..yg van gilis budak tu..mmg depa negara  komunis...depa semua
kena penting kan diri sendiri...xkan kita pun nk 2x5 dngan depa???...
Sikap in-aktif kita nie..mengingatkan aku satu kesah yang disampaikan Ustaz Zambri(mantop) dalam satu rancangan tv(xingt tv apa da) kisah bagaimana ketika Nabi
Ibrahim AS dibakar hidup2 oleh raja Namrud dengan api yg sangat besar,melihat api besar itu seekor burung kecil segera mengambil air dengan paruh nya yg kecil lalu dititiskan keatas nyalaan api yg besar itu...perbuatan burung kecil itu ditertawakan oleh burung2 yg lebih besar.
"Apa gunanya air yg setitis itu?" burung besar menyindir.
"Untuk memadam api yg membakar kekasih Allah Nabi Ibrahim," jawap burung kecil.
"Ha,ha..usaha yg sia sia.masakan api yg sebesar itu mampu dipadamkan setitis air?ejek
si berung besar lagi.
korang tau apa jawapan burung kecil?
Jawapannya begini;
"Aku yakin bahawa Allah tidak akan bertanya kepadaku apakah dengan usaha ku ini api itu berjya dipadamkan,tetapi Allah pasti bertanya apa yang telah aku lakukan untuk memadam api itu..''
Mendengar jawapan burung kecil,sekelian burung yg besar terdiam.Ya,kalau kita umpama burung kecil"dalam usaha memerangi kekejamam yahudi..siramlah walau "setitis air"untuk memadamkan kemungkaran.tunjukkan bukti dan saksi keperihatin kita terhadap nasib bangsa dan umat islam dihadapan Allah.


Kesimpulannya; lakukan lah sesuatu..walau pun sedikit untuk demi menyelamatkan
umat bangsa dari penyakit moden ini....debuuuusssszzzzzzzzzz



No comments: