Followers

Monday, July 11, 2011

BERSIH 2.0 - sejarah yg perlu direnungi

Demokrasi cara MALAYSIA

sweeittt wit video nie sesaja aku muat naik kat blog aku untuk tatapan
aku sendiri hehehee...supaya satu ari aku tak lupa bahawa pernah terjadi
dalam negara tercinta kita,. MALAYSIA,.satu kebangkitan rakyat
yang cintakan keadilan,ketelusan yang hakiki,..perhimpunan sejuta wajah
yang inginkan ketelusan dalam pilihanraya....ooppss aku belum layak
mengundi...soorry la beb...

pada petang sabtu 9julai aku ikut ayah jalan2 kat kuala lumpur...lebih
kurang pukul 3ptg...tapi bukan nak sertai perhimpunan tu...saje jer nak
tengok2 persekitaran k.lumpur..banyak jalan yang ditutup oleh bapak
polisi...jadi terpaksa la ikut lencongan jauh sket la..tp ok jugak..santai habis
la..jalanraya raya tenang xbanyak kenderaan...walaupun agak jauh tp cepat
15minit dari umah da sampai KL.

dalam KL ni sana sini ada pak polisi...kami berenti tengok orang kat tepi
jalan jer tak boleh nak pergi tempat ramai2 tu..tak boleh masuk...pengalaman
pertama aku..teringin nak tengok...tp ayah kata xpayah lah...sekadar pusing2
ambil tau dah ler...

aku rasa peristiwa patut diabadikan dalam sejarah negara...puluhan
ribu rakyat bergerak dengan satu tekad...sungguh menakjubkan bagi
aku..untuk mengerakkan puluhan ribu orang dalam satu masa mesti ada
satu sentimen yang kukuh...kalu tidak..lu sendiri demo la...
mungkin ada ramai yang tak setuju dengan demo nie..itu lu orang
punyasuka ler..masing2 punya pandangan,masing2 punya perpeksi
ada suka, ada taksuka..dan yang susahnya ada yang suka suka...
takde matlamat...lantak la ...yang pasti keluarga aku sokong BERSIH,nie
jadi aku pn tak terkecuali...aak eelea sapae suka yangh kotor,mana ada
org nk yg kotor,yang kotor ni untuk tikus,lipas.langau dan yang sealiran
ok ler kalau korang tak suka bersih pn tak pe..takde sapa nak marah
cuma yang menjadi tanda tanya?mengapa,kenapa,rakyat perlu pada
gerakkan bersih...bagi yang sokong ada jawapan sendiri..yang tak sokong
pn ada hujahnya tersendiri..banyak hujah pro and kontra yg aku dengar
begitu begini...gitu gini bla bla bla...aku pn nak blah jugak ler....k trbaeek

p/s;Ada akai sendiri boleh pikir,aku juga akan DEWASA

No comments: